Sıkça Sorular Sorular
- Microsoft 365 hesabını nasıl alabilirim?
İlk kez hesap başvurusunda bulunacak akademik / idari personel ve öğrencilerimiz, kimlik.ege.edu.tr (EgeSSO) adresinde yer alan kurumsal e-posta kutusu üzerinden office365@mail.ege.edu.tr adresine başvurarak hesap bilgilerini temin edebilirler. Kişisel e-posta adresleri (Gmail, Outlook, Yahoo,…) üzerinden başvurular dikkate alınmaz ve bu e-posta adreslerine kullanıcı hesap bilgileri gönderilmez.
- Microsoft hesabınız var diyor. Hesabımı açamıyorum. Ne yapabilirim?
Microsoft 365 hesapları sizlerin adına toplu şekilde Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından açılmış olabilir. Hesabınız var diyor ise office365@mail.ege.edu.tr adresine kurumsal e-postanız üzerinden başvurmanız gerekmektedir. Kişisel e-posta adresleri (Gmail, Outlook, Yahoo,…) üzerinden başvurular dikkate alınmaz ve bu e-posta adreslerine kullanıcı hesap bilgileri gönderilmez.
- EgeSSO sisteminde olduğu gibi T.C. Kimlik No ile Microsoft 365 hesabıma giremiyorum. Ne yapabilirim?
Microsoft 365 hesapları ve şifreleri EgeSSO sisteminden tamamen bağımsızdır ve hesap bilgileri sadece Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından talep eden kullanıcılara iletilmektedir.
- Microsoft 365 şifremi nasıl sıfırlayabilirim?
Microsoft 365 şifrenizi kendiniz portal.office.com üzerinden sıfırlayabilirsiniz. Bunun için ilk sisteme giriş esnasında veya profil sayfanıza girerek Kimlik Doğrulama Yöntemleri (telefon veya e-posta) işlemlerini yapmanız gerekmektedir.
Personel için @ege.edu.tr adresi, öğrenciler için harici bir e-posta adresi (Gmail, Outlook, Yahoo,…) kimlik doğrulama yöntemi olarak sisteme girilebilir. Ayrıca telefon ile doğrulama yöntemi öğrenci ve personel tarafından hesap ayarlarında tanımlanabilir.
Bunun dışında doğrulama yöntemini sisteme girmeyen kullanıcılar kurumsal e-posta adresleri üzerinden şifre sıfırlama isteği gönderebilir.
- Sisteme kayıtlı telefon numaram değişti. Şifremi değiştiremiyorum. ne yapabilirim?
Kurumsal e-posta adresiniz üzerinden yeni telefon numaranızı iletmeniz durumunda sisteme kayıtlı telefon numaranız güncellenecektir.
- Cihazımı devre dışı bıraktım. Bu durumda ne yapabilirim?
Destek birimimizin e-posta adresine ( office365@mail.ege.edu.tr ) kurumsal e-postanız üzerinden durumunuzu ve Microsoft hizmetlerini kullandığınız cihazın adını bildirmeniz halinde pasif hale gelen cihazlarınız aktifleştirilecektir.
- Microsoft hesabıma oturuma açma engeli geldi. Bu durumda ne yapabilirim?
Microsoft güvenlk sistemleri zararlı faaliyette bulunduğunu tespit ettiği hesapların oturum açmasını engelleyebilir. office365@mail.ege.edu.tr e-posta adresinize kurumsal e-postanız üzerinden durumunuzu bildirmeniz halinde oturum açma engeli olan hesabınız aktifleştirilecektir. Sisteminize ait güvenlik durumlarını kontrol etmezseniz aynı durum tekrarlanabilir.
- Microsoft 365 sistemi lisans hatası veriyor!
Microsoft 365 lisansınız kurum personeli veya öğrencisi olduğunuz sürece geçerlidir. Kurumdan ayrılma, emekli olma ya da öğrenciler için mezun / kayıt sildirme durumlarında lisans hakkı sonra erer ve hesaplar sistemden kaldırılır. Bunun dışındaki durumlarda lisans sorunu yaşamanız halinde office365@mail.ege.edu.tr adresine kurumsal e-postanız üzerinden başvurmanız gerekmektedir.
- Microsoft 365 uygulamalarını nasıl yükleyebilirim?
https://portal.office.com adresine web tarayıcı üzerinden Microsoft 365 hesabınızla giriş yaptığınızda sağ üst köşede Office uygulamalarını yükle butonuna tıklayarak sisteminize uygun Office paketini sisteminize yükleyebilirsiniz. Yükleme işleminden sonra uygulamalardan birinde (Word, Excel,...) oturum açarak lisanslı bir şekilde kullanabilirsiniz.
- Lisanslarım yenilendi fakat halen lisans süresi bitiyor hatası almaktayım?
Windows'da Başlat menüsü -> Ayarlar -> Hesaplar -> İşyeri veya Okula Erişim bağlantılarını takip ederek office hesabınızı eçin ve "Bağlantıyı Kes" butonuna tıklayın. Daha sonra uygulamalardan birinde (Word, Excel,...) oturum açarak lisanslı bir şekilde kullanabilirsiniz. Lisanslarınızın aktive olması için uygulama güncellemelerini yapmalısınız.
- Microsoft 365 uygulamaları hangi paketleri içermektedir. İşletim sistemleri hangi uygulamaları desteklemektedir?
Windows İşletim Sistemi; Teams, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Access, Publisher, Outlook, Skype, OneDrive
MacOs İşletim Sistemi; Teams, Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote uygulamalarını desteklemektedir.
- Microsoft 365 OneDrive kapasitem ne kadardır?
Fakülte ve Öğrenci A3 tipi lisansa sahip kullanıcıların depolama kapasitesi 5 Tb'dır. Fakat gerekli görülmesi halinde kota miktarı Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından düşürülebilir. Microsoft firmasının dönem dönem değişen kullanım politikaları nedeniyle verilerinizi sürekli yedekli tutmanız önerilmektedir.
- Kaç cihaza kadar uygulama kurabilirim ve oturum açabilirim?
Sistem üzerinde 5 (beş) cihaza kadar uygulama kurulumu yapma ve oturum açma imkanınız vardır.
- Microsoft 365 hesabımla Windows işletim sistemimi lisanslayabilir miyim?
Microsoft, Microsoft 365 lisansları ile Wİndows işletim sisteminizi doğrudan lisanslamanıza izin vermez. Fakat lisanslı bir işletim sistemine sahipseniz daha gelişmiş sürümlere terfi imkanına izin verebilir. Bu durum Microsoft ile alakalıdır ve kurumumuz tarafından müdahale imkanı bulunmamaktadır. Azure Öğrenci Portalı'na kayıt olan kullanıcılara bir çok yazılımın eğitim amaçlı ve lisanslı kullanımına imkan vermekte fakat dünya genelinde eğitim lisanslarında uygulamaya başladığı kısıtlamalar nedeni ile zaman zaman bazı hizmetlere ulaşılamamaktadır.
- Öğrenciyim. Microsoft 365 içerisinde Outlook hesabımı kullanamıyorum?
Üniversitemiz öğrencilerinin kurumsal e-postaları kimlik.ege.edu.tr üzerindeki e-posta olduğundan dolayı Microsoft 365 üzerindeki e-posta hizmetlerinden faydalanamamaktadır.
- Bazı derslerim Microsoft Teams üzerinde işleniyor fakat ders ekiplerini göremiyorum?
Üniversitemiz Senatosunun aldığı karar gereği dersler EgeDers üzerinden işlenecektir. Fakat zaruri durumlarda Microsoft Teams üzerinde dersleri vermek akademisyenlerin inisiyatifindedir. Bu nedenle Microsoft Teams üzerinde işlenecek derslere öğrencileri eklemek veya EgeDers üzerinde ekip kodunu vererek öğrencilerin derse katılmasını sağlamak dersi veren akademisyenin sorumluluğundadır. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı akademisyenlerin oluşturduğu ekiplere akademisyenin talebi olmadan öğrenci ekleme/çıkarma işlemini yapmamaktadır.
- Teams üzerinde ekip oluşturamıyorum?
Teams üzerinde ekip oluşturma yetkisi sadece ders vermekte olan akademisyenlere ya da idari birimlerde ekip oluşturma ihtiyacı bulunan yetkililere tanımlanmaktadır. Ekip oluşturma yetkisini kurumsal e-postanız üzerinden talep edebilirsiniz.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Microsoft 365 Destek Ekibi
office365@mail.ege.edu.tr